سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در گفتارى فرموده است که : ] و بر آنان والیى فرمانروا شد که کار را بر پاداشت و استقامت ورزید تا دین برقرار گردید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :21
کل بازدید :127787
تعداد کل یاداشته ها : 30
103/2/22
5:5 ع

مدتی است که یوسف سلامی خبرنگار حوزه سلامت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، هر از چند گاهی خبری را در مورد حواشی طب سنتی تهیه و از بخشهای خبری سیما خصوصا خبر 20:30 پخش میکند. که ضدیت تمامی این خبرها با طب سنتی و اسلامی مشهود است و در جهت تخریب این طب الهی میباشد. یک روز به نمک دریا گیر میدهند وآن را سمی معرفی می کنند. روز دیگر به مطب و فروشگاه یکی از اساتید طب سنتی میروند و صورت ایشان  را شطرنجی کرده، و پس از آنکه آن استاد از تهیه خبر مغرضانه آنها جلوگیری می کند او را شیاد و دشمن سلامتی مردم معرفی می کنند... .

جالبتر اینکه در تمامی این خبرها یک طرف ماجرا معاونت دارو و درمان دانشگاه شهید بهشتی تهران است، که در این خبرها به عنوان شاکی و مدعی العموم مطرح است.

اما ماجرا این است:

پس از انتصاب رییس سابق سازمان انتقال خون به ریاست دانشگاه شهید بهشتی فشار بر طب سنتی از طریق مراجع قضایی و همچنین از طریق خبرهای حوزه سلامت سیما بیشتر شده است.

اگر به خاطر بیاوریم چند ماه پیش در شبکه خبر جمعه شبها در برنامه نبض چند هفته مناظره ای نابرابر در مورد طب سنتی بین اساتید این رشته و اساتید طب جزء نگر مدرن انجام می شد. در یکی از آن مناظره ها رییس سازمان انتقال خون (که الان ریاست دانشگاه شهید بهشتی است) پس از آنکه از طریق منطق و بصورت علمی نتوانست اساتید طب سنتی حاضر در آن جلسه را به چالش بکشد شروع به توهین و تخریب و تحقیر اساتید طب سنتی کرد و حتی حدیث پیامبر در مورد حجامت را هم، زیر سوال برد. درآن برنامه که مجری هم تمام تلاش خویش را برای تخریب طب سنتی به کار برد، اساتید طب سنتی حاضر در جلسه توانستند جواب منطقی وقانع کننده ای به طرف مقابل بدهند.

اکنون از آن مناظره چند ماهی میگذرد و رییس سازمان انتقال خون به ریاست دانشگاه علوم پزشکی بهشتی منصوب شده است، او که در آن مناظره نتوانست اساتید طب سنتی را به زیر بکشد حالا سعی در تخریب و محدود کردن فعالیتهایشان رادارد؛ که شکایت از استاد عزیز دکتر خیراندیش، پلمپ انبار داروی دکتر کردافشار، خبرهای جهت دار آقای یوسف سلامی از شبکه های مختلف سیما در این راستا میباشد. البته در کشوری که تبلیغات پفک و چیپس در صدر آگهی های بازرگانی تلویزیونی قرار دارد، توقعی بیش از این نمیتوان داشت؛ چرا که در تمامی کشورهایی که به سلامتی مردم خود اهمیت میدهند و برای آنان ارزش قائل هستند چنین تبلیغاتی از تلویزیون ممنوع میباشد. توجه به سلامتی مردم حتی در فیلم و سایر محصولات تلویزیونی و سینمایی آنها نیز مشاهده میشود. این را از فیلمهای خارجی که از شبکه های سیما پخش میشود میتوان دریافت. به طور مثال در فیلم های اروپایی و آمریکایی که از شبکه های سیما پخش میشود سر میز غذا نوشابه مشاهده نمیکنیم در حالی که در فیلمهای ایرانی وجود نوشابه سر سفره غذا امری عادی است.

 مردم ما که طب سنتی و اسلامی را منطبق و همسو با فطرت الهی خویش میبینند روز به روز به این طب علاقه بیشتری نشان میدهند که رونق بسیار و شلوغی مطب های پزشکان طب سنتی صحت این ادعا را تایید می کند. موفقیت چشم گیر طب سنتی در درمان کردن انواع سرطان و تومور، بیماریهای مزمن اعصاب وروان، درمان قطعی نا باروری مردان و زنان و... باهزینه های بسیارکم (نسبت به درمان های طب مدرن) همچنین پایداری صحت و سلامتی بیمار پس از درمان باعث روی آوردن سریع مردم به این طب شده است.

از همین جا از تمامی مسئولان نظام خصوصا کسانی که حوزه کاری آنها مربوط به سلامتی مردم است خواهشمندیم که جلوی این بی عدالتی ها و غرض ورزی ها نسبت به طب سنتی را بگیرند، و فضای باز و رقابتی برای پزشکان طب سنتی و فعالین این عرصه ایجاد کنند تا به حفظ سلامتی مردم و درمان بیماران بپردازند. و این هشدار را هم میدهیم در صورت ادامه این بی عدالتی ها جهت گیریهای مغرضانه در حوزه سلامت، مردم خود برای اجرای عدالت در این حوزه دست به کار میشوند؛ و دور ازذهن نیست که در آینده ای نه چندان دور برای برقراری الگوهای درست تغذیه، پیشگیری ودرمان طبق آموزه های اسلامی، "انقلابی" در ایران صورت بگیرد؛ که این امر با توجه به بیداری انسانی در دنیا و انقلاب در برابر حاکمان مستبد و همچنین جنبش ضد سرمایه داری، دیری نخواهد پایید. جاءالحق و ذهق الباطل ان الباطل کان ذهوقا.

 مهدی پورروستائی اردکانی

 

 

 


90/8/9::: 6:24 ع
نظر()