سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و مردى را دید که براى زیان دشمن خویش مى‏کوشید و به خود زیان مى‏رسانید بدو فرمود : ] تو کسى را مانى که به خود نیزه‏اى فرو برد تا آن را که پس وى سوار است بکشد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :11
کل بازدید :127667
تعداد کل یاداشته ها : 30
103/2/9
12:4 ص



حمام ایرانی :

حمام در طب سنتی ایران یکی از مهمترین روشهای حفظ سلامتی است به طوری که حمام های ایرانی وظیفه یک درمانگاه را انجام می دادند امروز حمام تنها یک اتاق بسیار کوچک است که به دلیل فضای خیلی کم مملو از بخارات ایجاد شده مضراست به همین دلیل انسان امروزی بعد از چند دقیقه در حمام طاقت نمی آورد و سریع بیرون می آید . و کاری که باید برای حفظ سلامتی در حمام صورت پذیر انجام نمی شود هدف از حمام امروزی تنها شستن پوست آن هم با صابون ها و شامپوهای شیمیایی است که خود نیز مضر سلامتی است و به بقیه بدن کاری ندارد حمام امروزی هم به پوست لطمه می زند و هم برای احشاء بدن مضراست چون فضای بسیار تنگ و کوچکی دارد و اجازه نمی دهد بخارات فاسد از بدن خارج شود زیرا زیاد ماندن در آن خفه کننده است .

ادامه مطلب...

90/7/29::: 3:8 ع
نظر()
  
  

هارولدبور از دانشگاه ییل برای اولین بار با انجام یک آزمایش ساده به وجود میدان مغناطیسی در اطراف موجود زنده پیبرد. او با توجه به یک مولد الکتریکی که در آهنربا در داخل سیمپیچ دوران می کند و وجریان تولید میکندسمندری را در یک ظرف آبنمک قرار داد و ظرف را به دور سمندر چرخاند.الکترودهایی که در این ظرف وجود داشتند و به یک گالوانومتر حساس متصل شدهبودند،یک جریان متناوب را نشان میدادند.زمانی که بور این آزمایش زا بدون سمندر انجام داد،گالوتنومتر هیچ جریانی را نشان نداد.این بدان معنا بود که در اطراف موجود زنده میدانی وجود دارد که خاصیت مغناطیسی هم دارد.بور این وسیله را بر روی دانشجویان داوطلب خود امتحان کرد و مشاهده نمود که این میدان در بدن انسان هم وجود دارد وکاملا تابع رویدادهای اساسی زیست شناختی بدن است.او این میدان را حیاتی نامید چون هرگاه حیات از بین برود،میدان حیاتی هم از بین میرود.به گونهای که یک سمندر مرده که در دستگاه بود هیچ پتانسیلی به وجود نمیآورد.

  ادامه مطلب...

90/7/27::: 1:19 ع
نظر()
  
  

رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت و طب سنتی ایران در گفتگو با قدس آنلاین

وزارت بهداشت توان اداره طب سنتی و اسلامی ندارد

قدس آنلاین- کدخدای عرب: رئیس مؤسسه تحقیقات حجامت و طب سنتی ایران گفت : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران توان اداره طب سنتی و اسلامی را ندارد.

رئیس انجمن تحقیقات حجامت و طب سنتی ایران با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: این وزارتخانه طی 12 سال ناتوانی خود را از تدوین آیین نامه 4 صفحه ای تأسیس واحدهای طب سنتی نشان داد به طوری که در زمان دکتر پزشکیان آیین نامه ای که امضا شده بود در زمان دکتر لنکرانی به بهانه ناقص بودن لغو شد و اکنون در زمان خانم دکتر دستجردی همچنان تدوین نشده است.
حسین خیراندیش تأکید کرد: این در حالی است که تمام جلسات علمی متعددی برگزار و پیش نویسها تدوین شده است.
وی تصریح کرد: وزارتخانه ای که به دلایل روشنی نمی خواهد آیین نامه ای تدوین شود، چگونه می تواند طب سنتی و اسلامی را اداره کند.
وی ابراز عقیده کرد: با توجه به جمع بندی کار 20 ساله مؤسسه تحقیقات طب سنتی، وزارت بهداشت و درمان طب سنتی و اسلامی را ضد خود می پندارد بنابراین نمی تواند سیستمی را در خود تقویت کند که ضد اوست.
وی راه برون رفت از این مشکل را تشکیل وزارتخانه یا سازمانی برای حمایت از طب سنتی و اسلامی مانند کشور پاکستان ذکر کرد.
وی خطاب به مسؤولان گفت: اگر به سلامت خود، جامعه و منافع ملی می اندیشند باید نسبت به تأسیس وزارتخانه یا سازمانی در این خصوص اقدام نمایند.   

ادامه مطلب...

  
  

این تصویر، قسمتی از برگه احضاریه دادگاه استاد خیراندیش است که در آن به ذکر اتهاماتی که به ایشان وارد شده پرداخته شده است:

 



همانطور که ملاحظه می فرمایید، اتهامات وارده به ایشان عبارتند از:

1-    تاسیس غیر مجاز موسسه پزشکی
2-    مداخله غیر مجاز در امور پزشکی
3-    استفاده غیر مجاز از عنوان علمی پزشک
4-    تهدید علیه بهداشت عمومی              

ادامه مطلب...

90/7/26::: 7:9 ع
نظر()
  
  
دکتر روازاده، پزشک طب سنتی:

 

شکایت از رییس مرکز حجامت، شکایت علیه طب سنتی است 

به نقل از سایت خبرگزاری سلامت ایرانیان : معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، از حسین خیراندیش، رییس موسسه حجامت ایران، با اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی کشور، استفاده غیرمجاز از عنوان علمی پزشکی، دخالت در امور پزشکی و تاسیس موسسه غیرمجاز پزشکی شکایت کرده است. دادگاه رسیدگی به این شکایت، روز گذشته برگزار شد و تعدادی از اساتید دانشگاه و طرفداران طب اسلامی و سنتی، در اطراف دادگاه تجمع کردند.         

     ادامه مطلب...

90/7/26::: 6:44 ع
نظر()