سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که حاجت به مؤمن برد چنان است که حاجت خود به خدا برده و آن که آن را به کافر برد چنان است که از خدا شکایت کرده . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :2
کل بازدید :127757
تعداد کل یاداشته ها : 30
103/2/21
1:56 ص
دکتر روازاده، پزشک طب سنتی:

 

شکایت از رییس مرکز حجامت، شکایت علیه طب سنتی است 

به نقل از سایت خبرگزاری سلامت ایرانیان : معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، از حسین خیراندیش، رییس موسسه حجامت ایران، با اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی کشور، استفاده غیرمجاز از عنوان علمی پزشکی، دخالت در امور پزشکی و تاسیس موسسه غیرمجاز پزشکی شکایت کرده است. دادگاه رسیدگی به این شکایت، روز گذشته برگزار شد و تعدادی از اساتید دانشگاه و طرفداران طب اسلامی و سنتی، در اطراف دادگاه تجمع کردند.         

     دکتر حسین روازاده پزشک طب سنتی و اسلامی که در دادگاه دیروز حضور داشته به خبرنگار سینا گفت: «در بررسی موضوعات پزشکی ایرانی که از جمله آن طب سنتی و اسلامی است، نباید به دنبال جزییات برویم. قوانین این طب مانند قوانین راهنمایی و رانندگی است؛ چون اگر تمام قسمت‌های آن‌ را بخواهیم بگردیم بالاخره یک مشکل جزیی پیدا می‌کنیم. هیچ نوع درمانی صد در صد بدون اشکال نیست. ولی نکته اینجاست که ما باید ببینیم چرا این جزییات مورد بررسی قرار می‌گیرد.»
او درباره نیت اصلی تشکیل این دادگاه گفت: «ماجرای آقای خیراندیش فقط به ایشان مربوط نمی‌شود. این مشکل جامعه پزشکی سنتی است. قدرت در حوزه بهداشت
قدرت در حوزه بهداشت و درمان در دست کسانی است که در وزارت بهداشت مشغول به فعالیت هستند. آن‌ها مسئول دفاع از طب مدرن‌اند و از این طب به طور خاص حمایت می‌کنند. به نظر ما دفاع‌کردن مشکلی ندارد ولی در صورتی که طرف مقابل هم حق دفاع از خود را داشته باشد
و درمان در دست کسانی است که در وزارت بهداشت مشغول به فعالیت هستند. آن‌ها مسئول دفاع از طب مدرن‌اند و از این طب به طور خاص حمایت می‌کنند. به نظر ما دفاع‌کردن مشکلی ندارد ولی در صورتی که طرف مقابل هم حق دفاع از خود را داشته باشد. نکته اینجاست که این افراد با استناد به دیدگاه و نظر خودشان، طرف مقابل را می‌خواهند جریمه کنند. با احترام به تمامی قوانین باید بگویم که طب سنتی هم قوانین خاص خودش را دارد که مکمل قوانین وزارت بهداشت و درمان است.»
روازاده در ادامه می‌گوید: «این یک دادگاه علیه یک روش درمانی است که یک‌طرفه در مورد آن موضع گرفته شده است. اگر پزشکان طب سنتی و طرف‌داران این طب سهل‌انگاری کنند، مسلما مدتی بعد شاهد تشکیل دادگاهی دیگر علیه طب سنتی خواهیم بود.»
وی افزود: «معاونت غذا و دارو می‌تواند به‌صورت کلی شکایتی را علیه یک سازمان مطرح کند؛ ولی این قوه قضاییه است که می‌تواند علیه یک فرد شکایتی را به طور خاص مطرح کند و تشکیل دادگاه دهد. قوه قضاییه در این رابطه حکمی را صادر کرده که من این حکم را به دادگاه رساندم؛ بر طبق این حکم، اتهاماتی که به این شکل مطرح می‌شود را به عنوان خطای پزشکی محسوب نمی‌کنند؛ چون این طب یک طب مستقل است و اگر مشکلی در این طب وجود دارد، باید آن را در مراکز علمی مطرح و پیگیری کرد، نه در مراکز قضایی و انتظامی.»
حکم نهایی در جلسه‌ای دیگر و در چند روز آینده بعد از دفاعیات و صحبت‌های دو طرف صادر خواهد شد.


90/7/26::: 6:44 ع
نظر()