سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آیا آزاده‏اى نیست که این خرده طعام مانده در کام دنیا را بیفکند و براى آنان که در خورش هستند نهد ؟ . جانهاى شما را بهایى نیست جز بهشت جاودان پس مفروشیدش جز بدان . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

صفحات اختصاصی
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :21
کل بازدید :127789
تعداد کل یاداشته ها : 30
103/2/22
9:41 ع

سلام عید همتون مبارک.متن زیر توسط دوست خوبمان محسن ابراهیمیان اردکانی برایمان فرستاده شده است. 

خطابه غدیر تنها خطابه ایست که پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم نه تنها  شنیدن و دانستن آن را برای همگان واجب دانسته بلکه رساندنش به دیگران را نیز به ما تکلیف نموده اند. در فرازی از این خطبه آمده (پس برسانند حاضران،غائبان را و پدران ، فرزندان را تا روز قیامت.

یکی از کسانی که دستور پیامبر را سرلوحه کار خویش قرار داد و سالهای سال با زحمات طاقت فرسا و دشواریهای بسیار به اجرا در آورد حضرت آیت الله علامه امینی بود.

از دیدگاه او،امت اسلام که با زوال دولت 623ساله عثمانی روبرو گشته بود و تلخی های بسیار چشیده،بهتر از نظام مدینه فاضله اسلامی را که در آن اصل بنیادی غدیر مطرح است تجربه نماید.نظامی که پیامبر جز به آن سفارش نفرموده بود.

علامه امینی با تالیف کتاب الغدیر خاطرات عصر نبوی را تجدید می کند،عصری که رسول گرامی اسلام رهبری آن را بر عهده دارد و بعد از خود، ولایت علی ابن ابیطالب علیه السلام را معرفی کرده است.علامه امینی با کتاب گرانقدر الغدیر جلوه های شوکت و عظمت امت اسلامی را در خاطره ها زنده میدارد و اصل اصیل و محور حکومت قرآنی جریان غدیر را یادآور می شود.علامه نستوه برای جمع آوری اسناد غدیر و دیگر تالیفاتش مسافرت های طولانی و چندماهه به هند و سوریه داشته و ساعت ها در درون کتابخانه های بزرگ از روی کتب قدیمی و خطی نسخه برداری کرده است.ایشان خود میگوید من برای نوشتن الغدیر ده هزار کتاب را که ممکن است هر کتاب در چندین مجلد باشد از بای بسم الله تا تای تمت خوانده ام و به صد هزار کتاب مراجعه مکرر داشته ام .

در پایان شایسته است خاطره ای را که فرزند ایشان نقل کرده بازگو کنیم تا مقام علامه امینی در نزد امیرالمومنین علیه السلام بر همگان معلوم گردد.ایشان می گوید:(وقتی خواستم بعد از رحلت پدرم از نجف به ایران بیایم،رفتم خدمت آیت الله سید محمد تقی بحرالعلوم که از نوه های مرحوم علامه بحرالعلوم بود.وقتی چشمش به من افتاد شروع کرد به گریه کردن.گفتم به خاطر چه گریه می کنید؟!فرمودند:بعد از اینکه مرحوم پدرت رحلت کرد با خود فکر میکردم که امام علی علیه السلام چگونه از زحمات علامه تشکر می کند.؟!

تااینکه یک شب در خواب دیدم قیامت برپا شده است،مردم در صحرای محشر هستند،رفتم طرف حوض کوثر دیدم که حضرت امیر علیه السلام در کنار حوض ایستاده اند و محبین خودش را با کاسه های بلورین که پر از آب زلال است سیراب می کنند،مدتی به این کیفیت گذشت،ناگهان صدایی از بین مردم بلند شد،گفتم چه خبر شده است؟! گفتند:که علامه امینی به حوض کوثر و به محضر علی علیه السلام مشرف میشوند.من منتطر بودم که ببینم امام چگونه با علامه برخورد می کنند،دیدم امام کاسه را زمین گذاشت و دو دست مبارکش را از حوض پر کرد و آب را به صورت علامه پاشید و علامه را با دستان مبارکش سیراب نمود و سپس فرمود:خدا رویت را سفید کند که تو صورت ما را سفید کردی)

سرانجام این مجاهد نستوه پس ار تحمل دو سال بیماری در روز جمعه 12 تیرماه 1349برابر28ربیع الثانی 1390هجری قمری نزدیک ظهر بدرود حیات گفت.

روحش شاد و یادش گرامی